DelEgleGediminas322012-07-30T13:30:00Z2014-11-13T09:32:00Z2014-11-13T11:05:00Z7118526757Sveikatos apsaugos ministerija56371857212ProjektasJURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBASPRENDIMAS/////wAAAAAAAAgARABPAEMAXwBEAEEAVABBAAAACwB7ACQARABPAEMAXwBEAEEAVABBAH0AAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT DĖL ENERGINIO EFEKTYVUMO DIDINIMO DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE II ETAPO PROGRAMOS PATVIRTINIMO/////wAAAAAAAAgARABPAEMAXwBEAEEAVABBAAAACwB7ACQARABPAEMAXwBEAEEAVABBAH0AAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT 2014 m. lapkričio 27 d. Nr. /////wAAAAAAAAUAUwBIAE8AVwBTAAAACAB7ACQAUwBIAE8AVwBTAH0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAA==
FORMTEXT TSP-352JurbarkasVadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu ir atsižvelgdama į Jurbarko rajono savivaldybės ir daugiabučių gyvenamųjų namų savininkų iniciatyva atrinktų neefektyviausiai energiją vartojančių daugiabučių gyvenamųjų namų energinio efektyvumo didinimo galimybių rezultatus, Jurbarko rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:1. Patvirtinti Jurbarko rajono savivaldybės energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose II etapo programą (pridedama).2. Programos įgyvendinimo administratoriumi paskirti UAB ,,Jurbarko komunalininkas“.3. Nustatyti, kad programos įgyvendinimo priežiūrą atlieka Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2013 m. birželio 27 d. sprendimo Nr. T2-197 „Dėl Energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos patvirtinimo“ 3 punktu sudarytas Programos įgyvendinimo priežiūros komitetas./////wAAAAAAAAsAUwBJAEcATgBfAE8ARgBGAEkAQwBFAAAADgB7ACQAUwBJAEcATgBfAE8ARgBG
AEkAQwBFAH0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT Savivaldybės merasVizos: Mero pavaduotojas K.ŠimkusAdministracijos direktorius P.VainauskasJuridinio skyriaus vedėja R.VančienėDokumentų ir viešųjų ryšių skyriaus vyr. specialistė R.VasiliauskienėDokumentų ir viešųjų ryšių skyriaus vyr. specialistė (kalbos tvarkytoja) A.PauliukaitienėFinansų skyriaus vedėja A.StoškienėParengė/////wAAAAAAAA0AQwBSAEUAQQBUAE8AUgBfAFMASABPAFcAUwAAABAAewAkAEMAUgBFAEEAVABP
AFIAXwBTAEgATwBXAFMAfQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FORMTEXT Gediminas Šaltinis/////wAAAAAAAAkATgBPAFcAXwBEAEEAVABFADEAAAAMAHsAJABOAE8AVwBfAEQAQQBUAEUAMQB9
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA=
FORMTEXT 2014-11-17 PATVIRTINTAJurbarko rajono savivaldybės tarybos2014 m. lapkričio 27 d. sprendimu Nr.JURBARKO RAJONO ENERGINIO EFEKTYVUMO DIDINIMO DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE II ETAPO PROGRAMA I. BENDROSIOS NUOSTATOS1. Jurbarko rajono energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose II etapo programos (toliau – Programa) paskirtis – atkurti ar pagerinti Jurbarko mieste esančių daugiabučių namų technines ir energines normatyvines savybes, siekiant esminių statinio reikalavimų visumos išlaikymo, šiluminės energijos sąnaudų sumažinimo ir racionalaus energinių išteklių naudojimo, gyventojų išlaidų šildymui sumažinimo ir gyvenimo kokybės pagerinimo.2. Programa parengta Jurbarko rajono savivaldybei vykdant Lietuvos Respublikos statybos įstatymo, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatytą statinių naudojimo priežiūros atlikimo funkciją bei įgyvendinant vieną iš Lietuvos būsto strategijos tikslų – užtikrinti efektyvų esamo būsto naudojimą, priežiūrą, atnaujinimą (modernizavimą), racionalų energijos išteklių naudojimą, taip pat vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR 2.01.09:2012 „Pastatų energinis naudingumas. Energinio naudingumo sertifikavimas“, statybos techniniu reglamentu STR 2.01.01(6):2008 „Esminis statinio reikalavimas „Energijos taupymas ir šilumos išsaugojimas“ ir statybos techniniu reglamentu STR 1.12.05:2010 „Privalomieji statinių (gyvenamųjų namų) naudojimo ir priežiūros reikalavimai“.3. Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos iniciatyva dėl daugiabučių namų Lietuvos Respublikos savivaldybėse energijos taupymo priemonių įgyvendinimo, Jurbarko rajono savivaldybės atrinktų neefektyviausiai energiją vartojančių pastatų įvertinimo rezultatais, parengtais jų energinio efektyvumo didinimo investicijų planais bei investicijų planų rengėjų parengtomis pastatus ir jų energinio efektyvumo didinimo priemonių įgyvendinimą apibendrinančiomis ataskaitomis, kurios yra neatskiriama šios Programos dalis. II. ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ4. Jurbarko rajone Lietuvos Respublikos statistikos departamento 2014 m. liepos 1 d. duomenimis gyvena 28 384 gyventojai. Jurbarko rajono savivaldybės statinių naudotojų sąraše įrašyti 349 daugiabučiai namai, kuriuose gyvena 19 procentų nuo visų rajono gyventojų. 54 daugiabučius namus administruoja daugiabučių namų savininkų bendrijos, 63 daugiabučius namus administruoja savivaldybės paskirtas daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administratorius UAB ,,Jurbarko komunalininkas“. Dauguma rajone pastatų yra dviaukščiai, dominuoja plytų ir blokų mūro konstrukcijų. Daugiausia daugiabučių namų Jurbarko mieste statyti 1966–1991 metais. Kaip ir daugelyje kitų tuo pačiu metu statytų pastatų Lietuvoje, namai buvo pastatyti pagal žemus energinio efektyvumo standartus ir laikui bėgant jų būklė dėl nepakankamos techninės priežiūros vis prastėjo. Vidutinis buto plotas yra apie 50 m². Vienas namų ūkis šilumos energijos suvartoja apie 136 kWh/m² per metus. 5. Sovietmečiu ir iš karto po Nepriklausomybės atgavimo buvusios santykinai žemos šilumos kainos, valstybės mokesčių politika (mokestinės lengvatos nepasiturintiems gyventojams) neskatino gyventojų taupyti energijos. Gyventojai neturi efektyvaus energijos vartojimo patirties ir dėl nepakankamų ar nenuolatinių pajamų iki šiol retai savarankiškai investuodavo į energijos taupymo priemones savo būstuose.6. Energinio efektyvumo didinimo priemonių įgyvendinimas daugiabučiuose namuose, kuriuose tokios priemonės buvo įgyvendintos, parodė, kad po jų įgyvendinimo sutaupoma apie 50 proc. energijos, lyginant su energijos sąnaudomis iki šių priemonių įgyvendinimo, o sutaupytos lėšos dėl sumažėjusių šildymo išlaidų dažniausiai nukreipiamos investicijoms padengti. 2014 m. renovuotas 1 daugiabutis namas, planuojama pabaigti renovuoti 5 namus. Pagal I etapo programą 7 daugiabučiuose namuose įvykę viešieji pirkimai ir vyksta tolimesni darbai.7. Toliau sparčiai brangstant energijos ištekliams, racionalaus energijos vartojimo problema Jurbarko rajono daugiabučiuose pastatuose tampa ypatingai opi, todėl Jurbarko rajono savivaldybės iniciatyva buvo pradėta rengti ši Programa, apimanti daugiausiai energijos suvartojančius daugiabučius namus mieste. Šios Programos įgyvendinimas sudarys prielaidas spręsti gyventojų socialines problemas, mažinant jų sąskaitų už energinius resursus dydį, užtikrinti esminių statinio reikalavimų visumos išlaikymą daugiabučiuose namuose, gerinti vidaus patalpų temperatūrinio režimo sąlygas, skatinti būsto savininkus racionaliai vartoti energiją, taip pat prisidėti prie klimato taršos mažinimo bei aplinkos tausojimo šalies mastu, gerinti pastatų techninę būklę ir estetinį miesto vaizdą, didinti nekilnojamojo turto vertę ir likvidumą.8. Rengiant Programą, Jurbarko rajono savivaldybės iniciatyva II etape buvo atrinkti 50 daugiausiai energijos suvartojantys daugiabučiai pastatai, kuriems yra parengti energinio naudingumo sertifikatai bei investicijų planai. Vertinimo rezultatai parodė, kad vidutinis šilumos sunaudojimas yra 120,19 kWh/ m² per metus. Kai kuriuose atrinktuose namuose energijos sunaudojimas yra labai didelis ir siekia net 196,35 kWh/m² per metus. 9. Rengiant techninį ir energinį atrinktų daugiabučių namų įvertinimą, buvo nustatyta, kad šie daugiabučiai namai neatitinka Lietuvos Respublikos statybos įstatyme ir statybos techniniame reglamente STR 1.12.05:2010 „Privalomieji statinių (gyvenamųjų namų) naudojimo ir priežiūros reikalavimai“ nustatytų esminių reikalavimų visumą (dažniausiai pasitaikančios problemos: dėl nepakankamos priežiūros ir klimatinio poveikio pažeistos atitvarų konstrukcijos, per kurias patiriami dideli šilumos nuostoliai; ištrupėjęs plytų mūras ir pažeistos tarpplokštinės siūlės; pažeistas sienų apdailinis tinkas; stogo danga ir lietaus surinkimo bei nuvedimo sistemos susidėvėję, netinkamai sudarytas stogo nuolydis ir atmosferiniai krituliai kaupiasi ant stogo ir sienų, konstrukcijos gali prarasti savo technines bei šilumines charakteristikas; per deformuotus senus langus ir balkonų durų rėmus prarandama šiluma; nesubalansuota šildymo sistema ir kt.).III. PROGRAMOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI10. Programos įgyvendinimo tikslas – sumažinti daugiausiai energijos vartojančiuose Jurbarko rajono daugiabučiuose namuose suvartojamos šiluminės energijos sąnaudas, gerinti miesto (rajono) estetinį vaizdą ir gyvenamąją aplinką. 11. Programos tikslui įgyvendinti numatomi uždaviniai:11.1. sukurti organizacinę struktūrą, kuri būtų atsakinga už Programos įgyvendinimo koordinavimą, teiktų organizacinę, teisinę, techninę paramą daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektams įgyvendinti, taip pat rengti ir įgyvendinti kitų rajono (miesto) daugiabučių namų energinio efektyvumo didinimo programas;11.2. atnaujinti daugiausiai šiluminės energijos suvartojančius daugiabučius namus, užtikrinant, kad įgyvendinus efektyvias energiją taupančias priemones, bus pasiekta ne mažesnė kaip C pastato energinio naudingumo klasė ir skaičiuojamosios šilumos energijos sąnaudos juose būtų sumažintos ne mažiau kaip 20 procentų;11.3. nuolat informuoti visuomenę energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose klausimais.IV. PROGRAMOS TIKSLO IR UŽDAVINIŲ ĮGYVENDINIMO VERTINIMO KRITERIJAI12. Programos tikslas ir uždaviniai vertinami pagal šiuos kriterijus:12.1. atnaujintų namų skaičius (vertinama pagal Programoje numatytą įgyvendinti projektų skaičių);12.2. skaičiuojamasis šiluminės energijos sutaupymas kWh/m2/metus (vertinama pagal Investicijų planuose numatomą skaičiuojamąjį šiluminės energijos sutaupymą);12.3 išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažinimas CO2 ekvivalentu (vertinama pagal Investicijų plane apskaičiuotą išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažinimą);12.4. sukurta organizacinė struktūra.V. PRIEMONĖS, NUMATOMOS ĮGYVENDINTI DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE13. Siekiant gerinti gyvenamąją aplinką, mažinti energinių išteklių sąnaudas ir užtikrinti daugiabučių namų atitiktį esminiams statinio reikalavimams, savivaldybės atrinktuose Jurbarko rajono daugiabučiuose namuose, numatoma įgyvendinti energinį efektyvumą didinančias priemones (toliau – priemonės), būtinas statinių naudojimo ir priežiūros esminiams reikalavimams užtikrinti ir leisiančias sumažinti bendras visų daugiabučių namų energijos sąnaudas ne mažiau kaip 40 %, ir juose pasiekti ne mažesnę kaip C energinio naudingumo klasę. Pagal Programą yra numatoma įgyvendinti šias pagrindines priemones: išorinių sienų, cokolio šiltinimas, plokščių stogų šiltinimas ir dangos keitimas, šlaitinių stogų dangų keitimas ir pastogės perdangos šiltinimas, langų bei durų keitimas į mažesnio šilumos pralaidumo, balkonų įstiklinimas, šildymo bei karšto vandens sistemų atnaujinimas, vėdinimo kanalų išvalymas.14. Investicijų planai rengiant Jurbarko rajono savivaldybės atrinktų daugiabučių namų energinio efektyvumo didinimo programą yra parengti taip, kad būsto savininkų bendros išlaidos šiluminės energijos sąnaudoms bei investicijų padengimui būtų ne mažesnės kaip 10 % proc. mažesnės, lyginant su išlaidomis vien šiluminei energijai iki investicijų planuose numatytų priemonių įgyvendinimo.VI. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS15. Programa įgyvendinama dviem etapais. Detalų kiekvieno etapo įgyvendinimo planą rengia ir jo įgyvendinimą organizuoja Jurbarko rajono savivaldybės administracija. Pirmojo etapo įgyvendinimas skirtas parengiamiesiems investicijų planų įgyvendinimo darbams atlikti (investicijų planų aptarimui su būsto savininkais, galimoms investicijų planų korekcijoms, finansavimo užtikrinimui, reikalingų paslaugų ir darbų pirkimams). Pirmojo etapo įgyvendinimas pradedamas patvirtinus Programą ir baigiamas ne vėliau kaip iki 2014 m. lapkričio 30 d. (jei yra būtinybė tikslinti, bet ne ilgiau nei iki 2014 m. gruodžio 15 d.).16. Antrojo Programos įgyvendinimo etapas apima rangos darbų pagal Programa patvirtintus investicijų projektus įgyvendinimą. Antrojo etapo įgyvendinimas baigiamas ne vėliau kaip iki 2015 m. spalio 1 d. 17. Jurbarko rajono savivaldybės administracija koordinuoja visos Programos įgyvendinimą ir organizuoja jos įgyvendinimo veiksmus. 18. Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojai (daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrija, bendrojo naudojimo objektų valdymui sudarytos jungtinės veiklos sutartimi įgaliotas asmuo, pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.84 straipsnio nuostatas paskirtas bendrojo naudojimo objektų administratorius) (toliau - Programos vykdytojai) atlieka visus veiksmus, susijusius su Programos įgyvendinimu.19. Savivaldybės paskirtas Programos įgyvendinimo administratorius atlieka visus veiksmus, susijusius su Programos ir parengtų investicijų planų įgyvendinimu: skolinasi lėšas iš kredito įstaigų, naudodamasis Centrinės perkančiosios organizacijos parengtu elektroniniu katalogu, organizuoja rangos darbų (įskaitant ir projektavimo darbus), statybos techninės priežiūros paslaugų pirkimus, organizuoja ir prižiūri statybos darbų atlikimą ir užtikrina jų įgyvendinimo kokybę.20. Įgyvendinant pirmąjį Programos įgyvendinimo etapą Programos administratorius išsamiai informuoja būsto savininkus apie Programą, būsto savininkams nusprendus įgyvendinti papildomas energinio efektyvumo didinimo priemones, neįtrauktas į investicijų planus, organizuoja šių investicijų planų pakeitimą, nebloginant planuojamų pasiekti energinio efektyvumo rezultatų. 21. Įgyvendinat antrąjį Programos įgyvendinimo etapą Programos administratorius pagal Jurbarko rajono savivaldybės administracijos sudarytą ir savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą Programos įgyvendinimo grafiką organizuoja ir atlieka investicijų planų įgyvendinimą. 22. Savivaldybės administracija prižiūri ir kontroliuoja Programos įgyvendinimo administratoriaus vykdomą veiklą. Tuo atveju, jei gaunama informacija iš Programos finansavimą suteikusių bankų ar kitų finansų įstaigų, kad Programos įgyvendinimo administratorius nevykdo ar netinkamai vykdo savo įsipareigojimus pagal kredito sutartis, savivaldybės administracija nedelsiant imasi veiksmų užtikrinti, kad Programos įgyvendinimo administratorius laikytųsi įsipareigojimų.23. Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas savivaldybės asmuo (specialistas), rangovui perdavus Programos įgyvendinimo administratoriui atliktų statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktus, įsitikinęs, ar statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktuose nurodyti darbai ir jų kiekis atitinka darbų kiekį, numatytą statinio projekte, parengtame pagal investicijų plane nurodytas atnaujinimo (modernizavimo) priemones (ar jų neatitinka), tai konstatuoja, pasirašydamas statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktus.VII. PROGRAMOS FINANSAVIMAS23. Programai įgyvendinti reikalinga lėšų suma skaičiuojamosiomis kainomis bus nustatyta parengus investicijų planus.24. Programai įgyvendinti numatoma teisės aktų nustatyta tvarka gauti finansavimą iš Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos, Klimato kaitos specialiosios programos ir kitų teisėtų šaltinių:24.1. Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programoje numatytomis lėšomis galėtų būti teikiamas lengvatinis kreditas su ne didesnėmis kaip 3 procentų fiksuotomis metinėmis palūkanomis, valstybės lėšomis padengiama 100 procentų projekto parengimo ir statybos techninės priežiūros išlaidų bei 15 procentų investicijų, tenkančių investicijų plane nurodytoms valstybės remiamoms energinį efektyvumą didinančioms priemonėms įgyvendinti. Šios paramos investicijų dydis bus nustatytas pagal parengtus investicijų planus ir rangos sutarčių pasirašymo datą;24.2. 100 % apmokamos investicijų padengimo įmokos nepasiturintiems gyventojams pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą. Rengiant investicijų planus Programos įgyvendinimui atrinktuose daugiabučiuose namuose, bus įvertinti duomenys apie nepasiturinčių gyventojų skaičių;24.3. Klimato kaitos specialiosios programos lėšomis galėtų būti kompensuojama 25% investicijų planuose numatytų energiją taupančių priemonių įgyvendinimo. Pagal parengtus investicijų projektus galima bus nustatyti šios paramos sumą;24.4. esant galimybei, galėtų būti panaudojamos ir iš kitų piniginių šaltinių gautos lėšos.25. Visų šiame skyriuje nurodytų finansavimo šaltinių parama Programai įgyvendinti skiriama vadovaujantis paramą reglamentuojančiais teisės aktais (Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu ir kitais teisės aktais).VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS26. Programos įgyvendinimo stebėseną atlieka savivaldybės administracija. Programos stebėsena gali būti vykdoma vadovaujantis Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. D1-1055 „Dėl Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“.___________________JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS ŪKIO IR TURTO SKYRIUSAIŠKINAMASIS RAŠTASPRIE JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO „/////wAAAAAAAAgARABPAEMAXwBEAEEAVABBAAAACwB7ACQARABPAEMAXwBEAEEAVABBAH0AAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT DĖL ENERGINIO EFEKTYVUMO DIDINIMO DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE II ETAPO PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ projekto/////wAAAAAAAA0ATgBPAFcAXwBXAE8AUgBEAF8ARABBAFQARQAAABAAewAkAE4ATwBXAF8AVwBP
AFIARABfAEQAQQBUAEUAfQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FORMTEXT 2014 m. lapkričio 17 d.Jurbarkas1. Parengto projekto tikslai ir uždaviniai.UAB „Jurbarko komunalininkas“ paskirtas vykdyti daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos įgyvendinimo administratoriaus funkcijas.2. Kaip šiuo metu yra sureguliuoti projekte aptarti klausimai.Nėra3. Kokių pozityvių rezultatų laukiama.Toliau vykdoma daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programa II etapas4. Galimos neigiamos priimto projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.Nėra5. Kokie šios srities aktai tebegalioja (pateikiamas aktų sąrašas) ir kokius galiojančius aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą.Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimas Nr. 1213 „Dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) programos ir valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti teikimo ir investicijų projektų energinio efektyvumo nustatymo taisyklių patvirtinimo“6. Projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados, ekonominiai apskaičiavimai (sąmatos), konkretūs finansavimo šaltiniai.-7. Ar reikalingas projekto antikorupcinis vertinimasNe8. Projekto iniciatorius, autorius ar autorių grupė.G.Šaltinis.9. Kiti, autorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.-10. Sprendimas įteikiamas (kam ir kiek egz.)UAB „Jurbarko komunalininkas“– 1 egz., G.Šaltinis -1 egz.Parengė/////wAAAAAAAA0AQwBSAEUAQQBUAE8AUgBfAFMASABPAFcAUwAAABAAewAkAEMAUgBFAEEAVABP
AFIAXwBTAEgATwBXAFMAfQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FORMTEXT Gediminas Šaltinis/////wAAAAAAAAkATgBPAFcAXwBEAEEAVABFADEAAAAMAHsAJABOAE8AVwBfAEQAQQBUAEUAMQB9
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA=
FORMTEXT 2014-11-17PAGE