DelEgleGenuteGr412012-07-30T13:30:00Z2013-12-05T13:00:00Z2013-12-05T13:49:00Z1108386178Sveikatos apsaugos ministerija51331698311.0000ProjektasJURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBASPRENDIMAS/////wAAAAAAAAgARABPAEMAXwBEAEEAVABBAAAACwB7ACQARABPAEMAXwBEAEEAVABBAH0AAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT DĖL JURBARKO ŠVIETIMO CENTRO 2013 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS /////wAAAAAAAAgARABPAEMAXwBEAEEAVABBAAAACwB7ACQARABPAEMAXwBEAEEAVABBAH0AAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT 2013 m. gruodžio 20 d. Nr. /////wAAAAAAAAUAUwBIAE8AVwBTAAAACAB7ACQAUwBIAE8AVwBTAH0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAA==
FORMTEXT TSP-348JurbarkasVadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Jurbarko rajono savivaldybės taryban u s p r e n d ž i a:Pritarti Jurbarko švietimo centro 2013 metų veiklos ataskaitai (pridedama).Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka./////wAAAAAAAAsAUwBJAEcATgBfAE8ARgBGAEkAQwBFAAAADgB7ACQAUwBJAEcATgBfAE8ARgBG
AEkAQwBFAH0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT Savivaldybės meras/////wAAAAAAAAoAUwBJAEcATgBfAFMASABPAFcAUwAAAA0AewAkAFMASQBHAE4AXwBTAEgATwBX
AFMAfQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FORMTEXT Ričardas JuškaVizos: Mero pavaduotojas K.ŠimkusAdministracijos direktorius P.VainauskasJuridinio skyriaus vedėja R.VančienėDokumentų ir viešųjų ryšių skyriaus vyr. specialistė (kalbos tvarkytoja) A.PauliukaitienėŠvietimo skyriaus vedėjas A.GvildysParengė/////wAAAAAAAA0AQwBSAEUAQQBUAE8AUgBfAFMASABPAFcAUwAAABAAewAkAEMAUgBFAEEAVABP
AFIAXwBTAEgATwBXAFMAfQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FORMTEXT Genovaitė GrigucevičienėPAGE /////wAAAAAAAAkATgBPAFcAXwBEAEEAVABFADEAAAAMAHsAJABOAE8AVwBfAEQAQQBUAEUAMQB9
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA=
FORMTEXT 2013-12-09PATVIRTINTAJurbarko rajono savivaldybės tarybos2013 m. gruodžio 20 d. sprendimu Nr. Jurbarko švietimo centro 2013 metų veiklos ataskaitaBendra informacija apie Jurbarko švietimo centrąJurbarko švietimo centras (toliau tekste – Centras) – Jurbarko rajono savivaldybės biudžetinė įstaiga. Pagal Ugdymo plėtotės centro sudarytą perspektyvinį švietimo centrų akreditavimo planą Jurbarko švietimo centro akreditacija numatyta 2013 m. gruodžio – 2014 m. sausio mėn.Pagrindinės šiuo metu vykdomos Centro veiklos kryptys – neformaliojo švietimo ir pedagoginės psichologinės pagalbos vaikams, mokiniams, specialiųjų poreikių turintiems asmenims iki 21 metų teikimas.Iki 2013 m. rugsėjo 30 d. Centro direktoriaus pareigas laikinai ėjo Centro PPT I kategorijos psichologė Nijolė Janonytė, nuo 2013 m. spalio 1 d. direktoriaus pareigas laikinai eina Centro metodininkė Aušra Baliukynaitė, turinti humanitarinių mokslų bakalauro ir socialinio darbo (socialinių institucijų vadybos šakos) magistro laipsnį.Žmogiškieji ištekliai ir socialinė aplinka (pagal 2013 m. gruodžio 1 d. statistiką)Rodiklis2012 m. skaičius (etatai)2013 m. skaičius (etatai)Direktorius1 (etatas neužimtas nuo 2012 m. lapkričio 1 d.)1 (etatas neužimtas)Direktoriaus pavaduotojas0,50,5 (etatas neužimtas nuo 2013 m. birželio 6 d.)Metodininkas11 Specialistai:Psichologas0,750,75Gydytojas neurologas0,250,25Pedagoginiai darbuotojai:Logopedas0,750,75Specialusis pedagogas0,750,75Socialinis pedagogas0,50,5Specialistas0,75 (etatas neužimtas)0,75 (etatas neužimtas)Aptarnaujantis personalas:Vyr. buhalteris0,750,75Sekretorė0,50,5Valytoja0,750,5 (nuo 2013 m. rugpjūčio 1 d.)Pastatų ir statinių priežiūros darbininkas0,750,25 (nuo 2013 m. kovo 1 d.)Kiemsargis0,750,75IŠ VISO:9,759,75 (3 et. laisvi)Visi specialistai turi aukštąjį universitetinį išsilavinimą.Jurbarko švietimo centro veiklos planavimasJurbarko švietimo centro strateginis planas parengtas vadovaujantis švietimo politikos strateginėmis nuostatomis ir prioritetais, atsižvelgiant į Jurbarko rajono bendruomenės ypatumus ir poreikius. 2012–2015 m. Centro strateginis planas, patvirtintas 2012 m. spalio 15 d. Centro direktoriaus įsakymu, orientuotas į Jurbarko rajono savivaldybės 2012–2015 m. strateginio plėtros plano I srities „Saugi ir aktyvi bendruomenė“ 1.2 tikslą „Užtikrinti sklandų ugdymo procesą rajono ugdymo įstaigose“ ir uždavinį 1.2.1 „Gerinti ugdymo paslaugų ir ugdymo sąlygų kokybę.“ Mokytojų kvalifikacijos tobulinimas šiame kontekste yra prioritetinė sritis. Mokytojai yra paklausi švietimo teikėjų tikslinė grupė, tačiau jų nuolat mažėja, todėl vykdomos ir kitos Centro veiklos, didinančios mokymosi visą gyvenimą prieinamumą kitoms Jurbarko bendruomenės grupėms – jaunimui ir senjorams (Centre vykdyti kompiuterinio raštingumo kursai senjorams bendradarbiaujant su Lietuvos pensininkų sąjunga „Bočiai“, kompiuterinio raštingumo kursai pagal 2007–2013 m. išteklių plėtros veiksmų programos 1 prioriteto „Kokybiškas užimtumas ir socialinė aprėptis“ įgyvendinimo priemonę „Kompiuterinio raštingumo įgūdžių ugdymas“.Metinė Centro veiklos programa, patvirtinta 2013 m. kovo 28 d. Jurbarko rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T2-69, 2013 m. numatė šias strategines veiklos kryptis: sudaryti sąlygas Jurbarko rajono pedagogams mokytis visą gyvenimą, tobulinti bendrąsias ir dalykines kompetencijasvertinti vaikų/mokinių galias ir sunkumus, teikti jiems švietimo pagalbą ir specialiąją pedagoginę pagalbą;tirti mokinių poreikius, vykdyti profesinio informavimo, konsultavimo ir ugdymo karjerai priemones;teikti neformaliojo švietimo paslaugas kitoms bendruomenės grupėms.2013 m. veiklos programos pagrindinės veiklos nuorodos:pedagogų kvalifikacijos tobulinimas: ugdymo proceso kokybės užtikrinimas ir saugios mokyklos kūrimas;specialiosios pedagoginės ir psichologinės pagalbos artinimas prie pagalbos gavėjų;ugdymo karjerai kokybės tobulinimas;mokymosi visą gyvenimą prieinamumo didinimas įvairioms visuomenės grupėms.Į šiuos prioritetus orientuoti Centro mėnesių veiklos planai, tvirtinami Centro direktoriaus įsakymu ir skelbiami internetinėse svetainėse www.jurbarkosc.lt www.jurbarkas.lt (Švietimas → Veiklos planai).Neformalusis švietimas (2013 m. gruodžio 1 d.)Neformaliojo švietimo organizavimas2012 m. 2013 m.Mokytojų, mokyklų vadovų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimas (seminarai, edukacinės išvykos, konferencijos)10480Ataskaitiniai rinkiminiai susirinkimai, pasitarimai, konkursai, kiti renginiai3868Pedagoginis psichologinis įvertinimas (kompleksinis, įvairiomis metodikomis)161 klientas120 klientųPedagoginis konsultavimas (tėvai, mokytojai, specialistai, mokyklų vadovai, vaikai)408 klientai476 klientaiPsichologinis konsultavimas106 klientai97 klientaiGydytojo neurologo konsultacija84 klientai115 klientųKuruojamų psichologų asistentų pasitarimai59Paskaitos mokyklų bendruomenėms (tėvams, mokiniams, pedagogams)2319Ugdymo karjerai paskaitos 1517Mokymai savivaldybės darbuotojams ir mokyklų bendruomenėms1128Kursai112Centro veikla buvo sistemingai analizuojama, planai koreguojami. 2013 m. veikla įsivertinta vadovaujantis Institucijų, vykdančių mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimą, veiklos vertinimo ir akreditacijos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. ISAK-1116, nustatyta metodika.Įsivertinus išryškėjo: neformaliojo švietimo srityje: suaugusieji rajono gyventojai kokybiškiau ir efektyviau informuojami apie galimybes mokytis, tobulinti kvalifikaciją, dalyvauti įvairiuose renginiuose (2013 m. birželio mėn. atnaujinta internetinė svetainė ryšiams su visuomene palaikyti, tinklalapio lankytojams numatyta galimybė internetu registruotis į renginius, rašyti atsiliepimus apie Centro veiklą ir teikti siūlymus jai gerinti, informacija apie renginius Jurbarko bendruomenei skelbiama rajono spaudoje); mokytojų kvalifikacijos tobulinimo, metodinės veiklos, ugdymo proceso kokybės užtikrinimo ir saugios mokyklos kūrimo srityse: mokytojai patobulino įgūdžius ir kompetencijas mokymąsi skatinančių strategijų, specialiųjų poreikių mokinių ugdymo, informacinių technologijų taikymo, dalyko turinio planavimo ir tobulinimo, ugdymo (si) aplinkų kūrimo, mokymo (si) proceso valdymo, mokinių pasiekimo ir pažangos vertinimo, mokinio pažinimo ir jo pažangos pripažinimo, bendravimo ir bendradarbiavimo, organizacijos tobulinimo ir pokyčių valdymo srityse. („Pažangos ir pasiekimų vertinimo kriterijai pritaikant bendrąsias programas“ 2013 m. sausio 30 d.; „Kaip mokyti mokytis“ 2013 m. sausio 17 d.; „Tėvų ir mokyklos bendradarbiavimas ugdant vaikus, turinčius mokymosi sunkumų“ 2013 m. vasario 27 d.; „Laiku pastebėkime mokymosi sunkumus“ 2013 m. vasario 21 d.; „Pamokos kokybė išorės vertinime“ 2013 m. kovo 5 d.; „Pamokos strateginis planavimas“ 2013 m. kovo 14 d.; „Klasės vadovo vaidmuo stiprinant mokinių psichinę sveikatą“ 2013 m. balandžio 17 d.; „Gera pamoka ir jos vadyba mokytojo praktiko požiūriu“ 2013 m. spalio 28 d.; „Vertinimas ugdymo procese“ 2013 m. spalio 17 d.; „Vaikų ir paauglių psichinės ir emocinės sveikatos pagrindiniai aspektai ir pagalbos galimybės. Saugios aplinkos mokykloje kūrimas“ 2013 m. lapkričio 27 d.; „Kaip padėti vaikams valdyti pyktį? Kaip padėti vaikams tapti sėkmingiems“ 2013 m. lapkričio 27 d.), ieškoma naujų gerosios patirties sklaidos formų.(pradėtas kurti internetinis Edukacinės patirties bankas). specialiosios pedagoginės ir psichologinės pagalbos artinimo prie pagalbos gavėjų srityje: PPT nuolat teikia operatyvią informaciją mokykloms apie probleminių situacijų sprendimą, darbą su SUP mokiniais, Vaiko gerovės komisijos veiklos galimybes. Kadangi bendrojo ugdymo mokyklose ir ikimokyklinėse įstaigose trūksta švietimo pagalbos specialistų (logopedų, specialiųjų pedagogų, psichologų), PPT specialistams tenka dideli darbo krūviai, teikiant švietimo pagalbą mokiniams, mokykloms, mokytojams. Be to, reikia pastebėti, kad atlikus vaikų kompleksinį įvertinimą pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais ir tarnybos vadovui skyrus specialųjį ugdymąsi kompleksiškai teikiamos pagalbos veiksmingumas mokyklose nėra pakankamai užtikrinamas. Šios srities pasiekimus dar labiau padidintų didesnės PPT mobilumo galimybės. Tai patvirtina ir išvažiuojamosios konsultacijos bei paskaitos, organizuotos Šimkaičių Jono Žemaičio pagrindinėje mokykloje, Seredžiaus Stasio Šimkaus pagrindinėje mokykloje.ugdymo karjerai srityje: yra laikomasi susitarimų bendradarbiavimo ir planavimo srityje, siekiama teikti kokybiškas ir prieinamas paslaugas mokiniams, ieškoma ugdymo karjerai integracinių ryšių su kitų dalykų pamokomis. Nuo 2013 m. rugsėjo 20 d. pradėjusi dirbti Centro metodininkė yra išklausiusi mokymus, leidžiančius ugdymo karjerai užsiėmimus. Šioje srityje aktyviai bendradarbiaujama su Smalininkų TVM, vyko bendri renginiai (edukacinis renginys „Mano karjera – mano ateitis“ 2013–01–31, edukacinis renginys anglų kalba „Mano ateities profesija“ 2013–11–28). 2013–01–19 Jurbarko rajono mokyklų karjeros koordinatoriai buvo sukviesti į konferenciją „Jurbarko rajono mokyklų ugdymo karjerai geroji patirtis“.mokymosi visą gyvenimą prieinamumo didinimo įvairioms visuomenės grupėms srityje svarbią vietą užėmė kompiuterinio raštingumo mokymai Jurbarko rajono bendruomenei, vykdyti pagal ES socialinio fondo lėšų „Vyresnių kaip 45 metai žmonių kompiuterinio raštingumo ugdymas“ (2013 m. sausio, vasario, kovo mėn.), mokymai pagal ECDL START programą, vykdomi pagal projektą 2007–2013 m. žmoniškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, prioriteto „ Kokybiškas užimtumas ir socialinė aprėptis“, priemonė „Kompiuterinio raštingumo įgūdžių ugdymas. Pagal projektą „Pasirenkamojo vaikų švietimo finansavimo modelio sukūrimas ir išbandymas savivaldybėse“ 2013 m. gegužės–spalio mėnesiais buvo organizuoti mokymai nevyriausybinių organizacijų, jaunimo organizacijų, kultūros centrų kolektyvų vadovams „Visų savivaldybių pasirenkamojo švietimo teikėjų (mokytojų) neformaliojo ugdymo kompetencijų ugdymas“. Bendradarbiaujant su Jurbarko r. savivaldybės Švietimo skyriumi organizuoti vadybinės grupės mokymai „Švietimo politikos analizė“ įgyvendinant projektą „Regioninių švietimo valdymo informacinių sistemų plėtra ir švietimo politikos analizės specialistų kompetencijos tobulinimas (II etapas)“.Jurbarko švietimo centro bendradarbiavimo kryptysCentras nuolat bendradarbiauja ir vykdo informacijos bei gerosios patirties mainus su Ugdymo plėtotės centru, Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centru, Vaiko raidos centru, Lietuvos moksleivių informavimo ir techninės kūrybos centru, kitais Lietuvos švietimo centrais ir pedagoginėmis psichologinėmis tarnybomis renginių kokybės, lektorių kompetencijos ir kitais klausimais. Centras – Jurbarko rajono švietimo bendruomenės dalis, bendradarbiaujanti su visomis ugdymo įstaigomis, Smalininkų TVM, Viešvilės vaikų globos namais ir kitomis Jurbarko rajono įstaigomis.Jurbarko švietimo centro problemosCentras patikėjimo teise valdo Jurbarko rajono savivaldybei nuosavybės teise priklausantį pastatą Jurbarke, Dariaus ir Girėno 120 A, tačiau trūksta lėšų atlikti bent minimalius remonto darbus. Metų pabaigoje Centras persikėlė į buvusias Turizmo ir verslo centro administracines patalpas. Tai pareikalavo papildomų lėšų. Sumažėjo patalpų plotas, todėl esant didesniam nei 18 renginio dalyvių skaičiui patalpas tenka nuomoti iš Turizmo ir verslo centro. Dėl šios priežasties brangsta seminarų ir mokymų kaina. Taip pat per mažos PPT patalpos. Tai aktualu nuolat didėjant SUP mokinių skaičiui. Išlieka aktuali transporto problema, į mokyklose Centro vykdomas veiklas darbuotojai vyksta asmeniniu transportu. Finansinė Centro situacijaFinansinė mokyklos situacija (visos sumos nurodytos tūkst. litų, su vienu skaičiumi po kablelio)Mokinio krepšelio lėšos Rodiklis:2012 m.2013 m.Patvirtintos biudžete mokinio krepšelio lėšos (su papildomai paskirtomis lėšomis)142,4150,0Papildomai mokyklai skirtos mokinio krepšelio lėšos (t.y. lėšos, kurios viršija 94 procentus lėšų, privalomų skirti pagal metodiką)3 ketvirčių (rugsėjo 30 d. duomenimis) panaudotos mokinio krepšelio lėšos ir procentas nuo visų metams skirtų mokinio krepšelio lėšų101,467,61 proc.93,362,22 proc.Per metus papildomai skirtos mokinio krepšelio lėšos-7,6Savivaldybės biudžeto lėšosMokyklos pateiktas savivaldybės biudžeto lėšų poreikis (be lėšų ilgalaikiam turtui įsigyti ir remontuoti)224,6219,3Skirtos savivaldybės biudžeto lėšos įstaigai ir procentas nuo prašomų skirti savivaldybės biudžeto lėšų (be ilgalaikio turto įsigijimo ir remonto lėšų)210,793,81 proc.195,789,25 proc.Mokyklos pateiktas savivaldybės biudžeto lėšų poreikis ilgalaikiam turtui įsigyti ir remontuoti00Skirtos savivaldybės biudžeto lėšos ilgalaikiam turtui įsigyti ir remontuoti (į sąmatą įtraukta pagal atskirą administracijos direktoriaus įsakymą)00Per metus papildomai skirtos savivaldybės biudžeto lėšos003 ketvirčių (rugsėjo 30 d. duomenimis) panaudotos savivaldybės biudžeto lėšos ir procentas nuo visų metams skirtų savivaldybės biudžeto lėšų139,766,32 proc.124,263,46 proc.2012 m. mokyklai patvirtintų biudžeto lėšų procentas lyginant su 2011 m. gautomis savivaldybės biudžeto lėšomis98,7892,88Kreditinis įsiskolinimas 2012 m. gruodžio 31 d.9,1Prognozuojamas kreditinis įsiskolinimas 2013 m. gruodžio 31 d.0Įstaigos pajamos už teikiamas paslaugasPlanuotos gauti pajamos už patalpų ir kito turto nuomą2,62,3Planuotos gauti pajamos už teikiamas paslaugas (už atsitiktines paslaugas)43,327,0Iš kitų finansavimo šaltinių gautos lėšos 2012 m.0,7Iš kitų finansavimo šaltinių gautos lėšos iki 2013 m. rugsėjo 30 d.0,4Finansinės veiklos tikrinimai (taip, ne) Atliktas veiklos auditas 2012 m. Informacija apie Centrą:Daugiau informacijos galima rasti interneto svetainėje www.jurbarkosc.lt El.p. direktore@jurbarkosc.w3.lt, tel. (8 447) 72253Metodininkė, l. e. direktoriaus pareigasAušra BaliukynaitėJURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOSŠVIETIMO SKYRIUSAIŠKINAMASIS RAŠTASPRIE JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO „DĖL JURBARKO ŠVIETIMO CENTRO 2013 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS“ projekto 2012 m. gruodžio 5 d.Jurbarkas1. Parengto projekto tikslai ir uždaviniai.Apibendrinti Švietimo centro nuveiktus darbus per 2013 metais. Palyginti Centro veiklos pokytį su 2012 metais. 2. Kaip šiuo metu yra sureguliuoti projekte aptarti klausimai.Švietimo centro ataskaita savivaldybės Tarybai buvo teikta jau ir ankstesniais metais.3. Kokių pozityvių rezultatų laukiama.Bus apibendrinta ir paviešinta informacija apie Jurbarko švietimo centro veiklą4. Galimos neigiamos priimto projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.Nebus.5. Kokie šios srities aktai tebegalioja (pateikiamas aktų sąrašas) ir kokius galiojančius aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą.Jokių teisės aktų nereikia keisti nei naikinti.6. Projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados, ekonominiai apskaičiavimai (sąmatos), konkretūs finansavimo šaltiniai.Nebuvo gauta jokių siūlymų, finansavimas nereikalingas.7. Ar reikalingas projekto antikorupcinis vertinimasNe8. Projekto iniciatorius, autorius ar autorių grupė.Aušra Baliukynaitė, Genovaitė Grigucevičienė.9. Kiti, autorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.Nebuvo10. Sprendimas įteikiamas (kam ir kiek egz.) po 1 egz. į bylą, Švietimo skyriui ir Švietimo centruiParengėGenovaitė Grigucevičienė2013-12-05