DelEgleDalia Jaramavičienė12492013-10-07T12:15:00Z2013-10-07T13:07:00Z2013-10-10T06:39:00Z11771510099Sveikatos apsaugos ministerija84552775911.0000ProjektasJURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBASPRENDIMAS/////wAAAAAAAAgARABPAEMAXwBEAEEAVABBAAAACwB7ACQARABPAEMAXwBEAEEAVABBAH0AAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT DĖL JURBARKO VAIKŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „NYKŠTUKAS“ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO/////wAAAAAAAAgARABPAEMAXwBEAEEAVABBAAAACwB7ACQARABPAEMAXwBEAEEAVABBAH0AAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT 2013 m. spalio 24 d. Nr. /////wAAAAAAAAUAUwBIAE8AVwBTAAAACAB7ACQAUwBIAE8AVwBTAH0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAA==
FORMTEXT TSP-277JurbarkasVadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699) 6 straipsniu ir atsižvelgdama į Jurbarko vaikų lopšelio-darželio ,,Nykštukas“ 2013 m. spalio 3 d. prašymą Nr. IS-198-1 „Dėl nuostatų“, Jurbarko rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:1. Patvirtinti Jurbarko vaikų lopšelio-darželio ,,Nykštukas“ nuostatus (pridedama).2. Įgalioti Jurbarko vaikų lopšelio-darželio ,,Nykštukas“ direktorę Ireną Bertulienę pasirašyti pakeistus Jurbarko vaikų lopšelio-darželio ,,Nykštukas“ nuostatus ir įregistruoti juos juridinių asmenų registre.3. Pripažinti netekusiu galios Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2005 m. balandžio 21 d. sprendimo Nr. T2-97 „Dėl Jurbarko rajono mokyklų nuostatų patvirtinimo“ 1.26 punktą. /////wAAAAAAAAsAUwBJAEcATgBfAE8ARgBGAEkAQwBFAAAADgB7ACQAUwBJAEcATgBfAE8ARgBG
AEkAQwBFAH0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT Savivaldybės meras/////wAAAAAAAAoAUwBJAEcATgBfAFMASABPAFcAUwAAAA0AewAkAFMASQBHAE4AXwBTAEgATwBX
AFMAfQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FORMTEXT Ričardas JuškaVizos: Mero pavaduotojas K.ŠimkusAdministracijos direktorius P.VainauskasJuridinio skyriaus vedėja R.VančienėDokumentų ir viešųjų ryšių skyriaus vyr. specialistė (kalbos tvarkytoja) A.PauliukaitienėFinansų skyriaus vedėja A.StoškienėŠvietimo skyriaus vedėjo pavaduotoja, pavaduojanti vedėją G.PocevičienėParengė/////wAAAAAAAA0AQwBSAEUAQQBUAE8AUgBfAFMASABPAFcAUwAAABAAewAkAEMAUgBFAEEAVABP
AFIAXwBTAEgATwBXAFMAfQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FORMTEXT Dalia Jaramavičienė/////wAAAAAAAAkATgBPAFcAXwBEAEEAVABFADEAAAAMAHsAJABOAE8AVwBfAEQAQQBUAEUAMQB9
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA=
FORMTEXT 2013-10-14PATVIRTINTAJurbarko rajono savivaldybės tarybos2013 m. spalio 24 d. sprendimu Nr.JURBARKO VAIKŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „NYKŠTUKAS“ NUOSTATAII. BENDROSIOS NUOSTATOS1. Jurbarko vaikų lopšelio-darželio „Nykštukas“ nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Jurbarko vaikų lopšelio-darželio „Nykštukas“ (toliau – lopšelis-darželis) teisinę formą, priklausomybę, steigėją, adresą, lopšelio-darželio grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, ugdymo kalbą ir ugdymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, lopšelio-darželio teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, turtą ir lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.2. Lopšelio-darželio oficialus pavadinimas – Jurbarko vaikų lopšelis-darželis „Nykštukas“, trumpasis pavadinimas – lopšelis-darželis „Nykštukas“. Lopšelis-darželis įregistruotas Juridinių asmenų registre, juridinio asmens kodas 190916364.3. Lopšelio-darželio įsteigimo data – 1946 m. liepos 1 d. 4. Lopšelio-darželio teisinė forma – Jurbarko rajono savivaldybės biudžetinė įstaiga.5. Lopšelio-darželio savininkė – Jurbarko rajono savivaldybė, savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Jurbarko rajono savivaldybės taryba.6. Lopšelio-darželio buveinė – K.Donelaičio g. 22 A, Jurbarko m.7. Švietimo įstaigos grupė – neformaliojo švietimo mokykla.8. Švietimo įstaigos tipas – ikimokyklinio ugdymo mokykla.9. Lopšelio-darželio pagrindinė paskirtis – bendrosios paskirties ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga.10. Mokymo kalba – lietuvių.11. Lopšelio-darželio mokymo forma – dieninė švietimo įstaiga.12. Vykdomos švietimo programos: Ikimokyklinio ugdymo programa, „Bendroji priešmokyklinio ugdymo ir ugdymo (si) programa“.13. Lopšelis-darželis yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.II. LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS14. Lopšelio-darželio veiklos sritis – švietimas.15. Lopšelio-darželio veiklos rūšys (pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226):15.1. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;15.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo kodas 85.10.20;15.3. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60;15.4. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;16. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:16.1. kitų žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90.16.2. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29.16.3. kultūrinis švietimas, kodas 85.52.17. Lopšelio-darželio veiklos tikslas – teikti kokybišką ir atitinkantį vaiko poreikius ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, laiduoti vaiko asmenybės skleidimąsi, ugdyti aktyvų, savimi ir savo gebėjimais pasitikintį, stiprią pažinimo motyvaciją turintį vaiką, sudaryti prielaidas tolesniam sėkmingam ugdymui (si) mokykloje.18. Lopšelio-darželio uždaviniai:18.1. saugoti ir stiprinti vaiko fizinę ir psichinę sveikatą, garantuoti jo socialinį saugumą.18.2. puoselėti vaiko galias (intelektines, emocijų, valios, fizines), lemiančias asmenybės brandą ir socializacijos sėkmę;18.3. skatinti vaiko savarankiškumą, iniciatyvumą, kūrybiškumą, atskleisti ir ugdyti jo gebėjimus, puoselėti individualybę;18.4. padėti vaikams suvokti ir perimti bendražmogiškąsias vertybes;18.5. sukurti ugdymui (si) saugią ir sveiką edukacinę aplinką, palankų psichologinį klimatą ir ugdymo (si) erdvę; 18.6. ugdymo procese atsižvelgti į vaikų individualius fizinius, psichinius, sociokultūrinius ypatumus, ugdymo (si) poreikius ir interesus;18.7. teikti vaikui būtiną pedagoginę psichologinę ir kt. pagalbą;18.8. sudaryti galimybes vaikui laiku pasiekti mokyklinę brandą;18.9. kurti partneriškus vaiko tėvų (globėjų) ir lopšelio-darželio santykius. 19. Vykdydamas jam pavestus uždavinius lopšelis-darželis:19.1. vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo, neformaliojo ugdymo programas, užtikrina ugdymo kokybę;19.2. organizuoja specialiųjų poreikių vaikų ugdymą, tenkina individualius ugdymo (si) poreikius , taiko skirtingus ugdymo (si) būdus ir metodus;19.3. teikia metodinę pagalbą tėvams (globėjams/rūpintojams), švietimo įstaigos darbuotojams vaikų ugdymo klausimais;19.4. kuria ir įgyvendina ugdymo modulius, orientuotus į vaiko prigimtinių galių plėtojimą, atsižvelgdama į bendražmogiškųjų ir tautinių vertybių puoselėjimą, natūralią individualią psichinių ir fizinių procesų raidą;19.5. organizuoja tėvų (globėjų/rūpintojų) pageidavimu mokamas paslaugas teisės aktų nustatyta tvarka;19.6. rengia ikimokyklinio ugdymo bei individualias programas specialiųjų poreikių vaikams;19.7. dalyvauja asociacijų, projektų veiklose, rengia ir įgyvendina su tuo susijusias programas;19.8. ugdo saugios ir sveikos gyvensenos įpročius bei vertybines nuostatas;19.9. organizuoja prevencinį darbą, švietimo pagalbos teikimą, švietimo programų individualizavimą vaikams, turintiems specialiųjų ugdymo (si) poreikių, atlieka vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą, padeda numatyti kritines situacijas ir kitas, su vaiko gerove susijusias funkcijas, šią veiklą paveda koordinuoti įstaigos vaiko gerovės komisijai;19.10. kuria saugią, sveiką, savitarpio pagarba grįstą ugdymo aplinką, atitinkančią higienos normas ir teisės aktų nustatytus vaikų saugos ir sveikatos reikalavimus;19.11. kuria ugdymo turiniui įgyvendinti tinkamą materialinę bazę, vadovaujasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais švietimo aprūpinimo standartais;19.12. organizuoja lopšelyje-darželyje vaikų maitinimą Jurbarko rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka;19.13. organizuoja darbuotojų maitinimą lopšelyje-darželyje Jurbarko rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka;19.14. viešai skelbia informaciją internetinėje svetainėje apie lopšelio-darželio veiklą;19.15. vasaros metu (liepos – rugpjūčio mėnesiais) ugdymą organizuoja pagal atskirą Jurbarko rajono savivaldybės tarybos nustatytą tvarką;19.16. sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti kvalifikaciją;19.17. bendradarbiauja su pedagogų kvalifikacijos tobulinimo institucijomis, kartu organizuoja seminarus;19.18. priima pedagogų rengimo institucijų studentus praktikai;19.19. dalyvauja projektuose, kurių realizavimas padeda stiprinti lopšelio-darželio materialinę bazę, intelektualinius resursus;19.20. vykdo lopšelio-darželio kokybės įsivertinimą;19.21. atlieka kitas, įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas, funkcijas.III. LOPŠELIO-DARŽELIO TEISĖS IR PAREIGOS20. Lopšelis-darželis, įgyvendindamas jam pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:20.1. parinkti ugdymo metodus ir ugdymosi veiklos būdus;20.2. kurti naujus ugdymo ir ugdymosi modelius, užtikrinančius kokybišką ugdymą;20.3. bendradarbiauti su veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;20.4. vykdyti miesto, šalies ir tarptautinius švietimo projektus;20.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;20.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka;20.7. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.21. Mirties atveju dėl vaiko įgimtų ar įgytų ne ugdymo įstaigoje sveikatos sutrikimų, lopšelis-darželis neatsako už vaiko gyvybę;22. Mokytojų, vaikų, tėvų (globėjų/rūpintojų) teises, pareigas ir atsakomybę reglamentuoja Lietuvos Respublikos švietimoįstatymas;23. Lopšelis-darželis, įgyvendindamas jam pavestą tikslą ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi pareigas:23.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų įgyvendinimą;23.2. atvirumą vietos bendruomenei;23.3. ugdymo sutarčių sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;23.4. sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką.IV. LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS24. Lopšelio-darželio veiklos organizavimo teisiniai pagrindai:24.1. lopšelio-darželio strateginis planas, patvirtintas lopšelio-darželio direktoriaus, pritarus Mokyklos tarybai ir Jurbarko rajono savivaldybės administracijos direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui;24.2. lopšelio-darželio metinis veiklos planas, patvirtintas lopšelio-darželio direktoriaus, Mokyklos tarybai pritarus;24.3. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo programa, patvirtinta lopšelio-darželio direktoriaus, pritarus Mokyklos tarybai ir Jurbarko rajono savivaldybės administracijos direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui.25. Lopšeliui-darželiui vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas atviro konkurso keliu ir atleidžiamas iš pareigų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus ir atskaitingas Jurbarko rajono savivaldybės tarybai ar jos įgaliotai institucijai.26. Lopšelio-darželio direktorius:26.1. organizuoja lopšelio-darželio darbą, kad būtų įgyvendintas lopšelio-darželio tikslas ir atliekamos numatytos funkcijos;26.2. vadovauja lopšelio-darželio strateginio plano, metinio veiklos plano, švietimo programų rengimui, jas tvirtina, vadovauja jų vykdymui;26.3. tvirtina lopšelio-darželio struktūrą teisės aktų nustatyta tvarka;26.4. nustatyta tvarka skiria ir atleidžia darbuotojus, tvirtina jų pareigybių aprašymus, pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus, atlieka kitas su darbo santykiais susijusias funkcijas teisės aktų nustatyta tvarka;26.5. skelbia viešai informaciją apie lopšelyje-darželyje vykdomas neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokytojų kvalifikaciją, lopšelio-darželio tradicijas ir pasiekimus;26.6. užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, bendruomenės narių informavimą,, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką, skaidriai priima sprendimus;26.7. analizuoja lopšelio-darželio veiklos ir išteklių valdymo būklę ir atsako už veiklos rezultatus;26.8. skiria vadybines funkcijas pavaduotojui ugdymui, atsižvelgdamas į lopšelio-darželio veiklos sritis;26.9. priima ugdytinius į lopšelį-darželį Jurbarko rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka;26.10. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;26.11. sudaro lopšelio-darželio vardu sutartis veiklos funkcijoms vykdyti;26.12. organizuoja lopšelio-darželio dokumentų valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;26.13. sudaro teisės aktų nustatyta tvarka komisijas, darbo grupes;26.14. inicijuoja lopšelio-darželio savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;26.15. bendradarbiauja su ugdytinių tėvais (globėjais/rūpintojais) vaikui, mokytojui, ir lopšeliui-darželiui teikiančiomis įstaigomis, policijos, socialinių paslaugų, sveikatos apsaugos, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;26.16. rūpinasi darbuotojų profesiniu tobulėjimu, organizuoja mokytojų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;26.17. inicijuoja lopšelio-darželio metodinę veiklą;26.18. atlieka kitus teisės aktuose ir lopšelio-darželio direktoriaus pareigybės aprašyme nurodytas funkcijas.27. Direktorius atsako už:27.1. lopšelio-darželio veiklą ir jos rezultatus;27.2. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, lopšelio-darželio nuostatų laikymąsi, tinkamą funkcijų atlikimą;27.3. demokratinį lopšelio-darželio valdymą, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, personalo kvalifikacijos tobulinimą, saugią ir sveiką aplinką;27.4. asmens duomenų teisinę apsaugą, teikiamų ataskaitų teisingumą.28. Lopšelio-darželio metodinei veiklai organizuoti sudaroma 5 pedagogų metodinė taryba, kuri renkama 2 metams atviru balsavimu mokytojų tarybos posėdyje.29. Metodinė taryba veikia pagal lopšelio-darželio direktoriaus patvirtintą darbo reglamentą ir nuostatus.30. Metodinei tarybai vadovauja pavaduotojas ugdymui.31. Metodinės tarybos funkcijos:31.1. inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą įstaigoje;31.2. teikia siūlymus lopšelio-darželio tarybai, Mokytojų tarybai ugdymo proceso tobulinimo klausimais;31.3. analizuoja ugdymo rezultatus, inicijuoja priemonių parinkimą ugdymo kokybei gerinti;31.4. dalyvauja ir teikia siūlymus rengiant lopšelio-darželio strateginį, metinį planą, ugdymo planus;31.5. numato pedagogų kvalifikacijos tobulinimo poreikius.32. Lopšelyje-darželyje gali steigtis ir kitos savivaldos institucijos (metodinis ratelis, grupių tėvų komitetai ir kt.).V. LOPŠELIO-DARŽELIO SAVIVALDA33. Lopšelio-darželio bendruomenė savivaldą organizuoja, kuria jos formas ir institucijas remdamasi švietimo tikslais, vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis.34. Lopšelyje-darželyje veikia šios savivaldos institucijos: lopšelio-darželio taryba, Mokytojų taryba.35. Lopšelio-darželio taryba yra aukščiausia lopšelio-darželio savivaldos institucija, atstovaujanti įstaigos bendruomenę ir telkianti bendruomenės narių atstovus svarbiausiems lopšelio-darželio veiklos sričių klausimams aptarti, kolegialiai nagrinėti ir spręsti.36. Lopšelio-darželio taryba savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos ir steigėjo teisės aktais, Jurbarko rajono savivaldybės tarybos patvirtintais lopšelio-darželio nuostatais.37. Lopšelio-darželio taryba vadovaujasi humaniškumo, demokratiškumo, viešumo, racionalumo ir tęstinumo principais.38. Lopšelio-darželio tarybos priimti nutarimai, neprieštaraujantys lopšelio-darželio veiklą reglamentuojantiems dokumentams, yra privalomi visai lopšelio-darželio bendruomenei.39. Lopšelio-darželio direktorius, jo pavaduotojas ugdymui gali būti Mokyklos tarybos nariais, tačiau negali būti lopšelio-darželio tarybos pirmininku.40. Lopšelio-darželio direktorius gali teikti iš naujo svarstyti tuos lopšelio-darželio tarybos nutarimus, kurie prieštarauja lopšelio-darželio veiklą reglamentuojantiems dokumentams.41. Jei savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar švietimo priežiūrą vykdančios instancijos nustato, kad lopšelio-darželio tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems teisės aktams, siūlo lopšelio-darželio tarybai juos svarstyti iš naujo. lopšelio-darželio tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų numatyta tvarka.42. Lopšelio-darželio tarybos nuostatai, jų keitimai tvirtinami tarybos posėdžio nutarimu. 43. Lopšelio-darželio tarybos nuostatai gali būti keičiami ar papildomi lopšelio-darželio tarybos nutarimu balsų dauguma. Inicijuoti Mokyklos tarybos nuostatų pakeitimą gali:43.1. lopšelio-darželio tarybos narys (-iai);43.2. lopšelio-darželio administracija;43.3. savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija. 44. Lopšelio-darželio tarybą sudaro 8 nariai. Keturis mokytojus deleguoja Mokytojų taryba, keturis tėvų atstovus – visuotinis tėvų susirinkimas.45. Lopšelio-darželio taryba renkama dvejiems metams.46. Lopšelio-darželio tarybai vadovauja pirmininkas. Pirmininką renka ir atšaukia lopšelio-darželio tarybos nariai atviru balsavimu pirmojo posėdžio metu.47. Lopšelio-darželio tarybos dokumentus pagal dokumentacijos planą ir dokumentų valdymo taisykles tvarko lopšelio-darželio tarybos sekretorius, išrenkamas iš Mokyklos tarybos narių atviru balsavimu balsų dauguma.48. Lopšelio-darželio tarybos narį gali atšaukti jį išrinkusi institucija. Į atšaukto nario vietą išrenkamas naujas narys.49. Lopšelio-darželio tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma.50. Lopšelio-darželio tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis lopšelio-darželio tarybos posėdis.51. Į lopšelio-darželio tarybos posėdžius gali būti kviečiami kitų mokyklos savivaldos institucijų atstovai, administracija, mokytojai, ugdytinių tėvai (globėjai/rūpintojai) ir kiti asmenys.52. Lopšelio-darželio taryba atlieka šias funkcijas:52.1. svarsto tėvų (globėjų/rūpintojų), savivaldos institucijų ar mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus direktoriui;52.2. teikia siūlymus dėl mokyklos darbo tobulinimo, saugių ugdytinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;52.3. renka atstovus į mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos komisiją;524. nustato lopšelio-darželio veiklos perspektyvas, pagrindines veiklos kryptis, ugdymo organizavimo tvarką;52.5. pritaria lopšelio-darželio metiniam veiklos planui, strateginiam planui, ugdymo planui, darbo tvarkos taisyklėms, kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams ir dokumentams;52.6. išklauso lopšelio-darželio metinės veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl įstaigos veiklos tobulinimo, saugių ugdymo (si) ir darbo sąlygų sudarymo;52.7. inicijuoja lopšelio-darželio bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą, telkia mokyklos bendruomenę įstaigos uždaviniams spręsti, ugdo ir plėtoja mokyklos kultūrą;52.8. analizuoja ūkinę, finansinę veiklą;52.9. svarsto nebiudžetinių lėšų kaupimo lopšelio-darželio sąskaitoje galimybes.53. Lopšelio-darželio tarybos atsiskaitymo formas ir būdus nustato lopšelio-darželio taryba.54. Lopšelio-darželio taryba paleidžiama:54.1. reikalaujant 2/3 lopšelio-darželio tarybos narių;54.2. tris posėdžius iš eilės nesusirinkus 2/3 jos narių;54.3. likviduojant ar reorganizuojant lopšelį-darželį.55. Mokytojų taryba yra nuolat veikianti lopšelio-darželio savivaldos institucija pedagogų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti.56. Mokytojų taryba savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos norminiais aktais, lopšelio-darželio nuostatais, Mokytojų tarybos nuostatais.57. Mokytojų taryba vadovaujasi humaniškumo, demokratiškumo, viešumo, racionalumo principais.58. Mokytojų tarybos nuostatus tvirtina lopšelio-darželio direktorius.59. Mokytojų tarybos nuostatų pakeitimą gali inicijuoti:59.1. mokytojų tarybos narys (-iai);59.2. lopšelio-darželio administracija;59.3. savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.60. Mokytojų tarybą sudaro: lopšelio-darželio direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi lopšelyje-darželyje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros darbuotojai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.61. Mokytojų tarybai vadovauja lopšelio-darželio direktorius, jei jo nėra – direktoriaus pavaduotojas ugdymui. Mokytojų tarybos sudėtį lopšelio-darželio direktorius tvirtina savo įsakymu kiekvienais mokslo metais.62. Mokytojų tarybos dokumentus pagal dokumentacijos planą ir dokumentų valdymo taisykles tvarko Mokytojų tarybos sekretorius, išrenkamas atviru balsavimu balsų dauguma.63. Mokytojų tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, sprendžiamasis balsas priklauso Mokytojų tarybos pirmininkui.64. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, bet ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis.65. Į Mokytojų tarybos posėdžius gali būti kviečiami ir kitų mokyklos savivaldos institucijų atstovai, kiti asmenys. Jie turi patariamojo balso teisę.66. Mokytojų tarybos funkcijos:66.1. inicijuoja lopšelio-darželio kaitos procesus;66.2. formuoja ir koreguoja veiklos tikslus ir uždavinius;66.3. dalyvauja planuojant lopšelio-darželio veiklą;66.4. svarsto ugdymo programų įgyvendinimą, ugdymo rezultatus;66.5. aptaria skirtingų gebėjimų vaikų (mokinių) ugdymo organizavimo principus, jų ugdymo programas, metodus;66.6. aptaria švietimo reformos įgyvendinimo ir pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, mokytojų pedagoginės ir dalykinės kompetencijos ugdymo galimybes;66.7. atviru balsavimu renka atstovus į Mokyklos tarybą;66.8. vertina mokyklos vadovų veiklą, reikšdama nuomonę apie vadovų ketinimus siekti atestacijos;66.9. teikia lopšelio-darželio vadovybei, mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos komisijai siūlymus dėl mokytojų kvalifikacijos tobulinimo;66.10. analizuoja, kaip mokykla vykdo veiklos ir ugdymo programas;66.11. analizuoja įstaigos įsivertinimo rezultatus ir numato gaires ugdymo kokybės gerinimui;66.12. renka atstovus į mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos komisiją.VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA67. Darbuotojai priimami į darbą ir atleidžiami iš darbo vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo santykius.68. Darbuotojų darbo užmokestis skaičiuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais teisės aktais.69. Lopšelis-darželis nustato pagrindinius darbuotojų atlygius pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintus įkainius ir Švietimo įstaigų darbuotojų ir kitų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu.70. Direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, mokytojai, kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojami ir tobulinama jų kvalifikacija Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymų nustatyta tvarka.VII. LOPŠELIO-DARŽELIO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ71. Lopšelis-darželis patikėjimo teise valdo ir naudoja perduotą turtą įstatymų nustatyta tvarka.72. Lopšelio-darželio savininko lopšeliui-darželiui perduotas ir lopšelio-darželio įgytas turtas nuosavybės teise priklauso lopšelio-darželio savininkui.73. Lopšelio-darželio lėšos:73.1. savivaldybės biudžeto lėšos;73.2. mokinio krepšelis;73.3. pajamos už teikiamas paslaugas;73.4. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;73.5. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.74. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.75. Finansines operacijas vykdo lopšelio-darželio buhalteris, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, lopšelio-darželio direktoriaus patvirtinta Apskaitos politika, Finansų kontrolės taisyklėmis.76. Lopšelio-darželio priežiūrą atlieka Jurbarko rajono savivaldybės administracija teisės aktų nustatyta tvarka, prireikus pasitelkiant išorinius vertintojus.VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS77. Lopšelis-darželis turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, kurioje skelbiami vieši pranešimai ir Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu nustatyta informacija visuomenei apie mokyklos veiklą.78. Lopšelio-darželio nuostatus, jų pakeitimus, papildymus tvirtina Jurbarko rajono savivaldybės taryba ar jos įgaliota institucija.79. Lopšelio-darželio nuostatai keičiami ir papildomi Jurbarko rajono savivaldybės tarybos ar jos įgaliotos institucijos, mokyklos direktoriaus ar tarybos iniciatyva.80. Lopšelis-darželis reorganizuojamas, pertvarkomas, likviduojamas ar vykdoma lopšelio-darželio struktūros pertvarka teisės aktų nustatyta tvarka.81. Lopšelis-darželis registruojamas Juridinių asmenų registre Lietuvos Respublikos Civilinio kodekso ir Juridinių asmenų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės, tvarka.DirektorėIrena BertulienėSUDERINTAJurbarko vaikų lopšelio-darželio „Nykštukas“ tarybos 2013 m. rugsėjo 11 d.protokoliniu nutarimu (protokolas Nr. OT- 3)JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOSŠVIETIMO SKYRIUSAIŠKINAMASIS RAŠTASPRIE JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO „/////wAAAAAAAAgARABPAEMAXwBEAEEAVABBAAAACwB7ACQARABPAEMAXwBEAEEAVABBAH0AAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==
FORMTEXT DĖL JURBARKO VAIKŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „NYKŠTUKAS“ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ projekto2013 m. spalio 7 d.Jurbarkas1. Parengto projekto tikslai ir uždaviniai.Patvirtinti naujus Jurbarko vaikų lopšelio-darželio ,,Nykštukas“ nuostatus.2. Kaip šiuo metu yra sureguliuoti projekte aptarti klausimai.Parengti nauji nuostatai vadovaujantis 2011 m. birželio 29 d. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu Nr. V-1164 „Dėl nuostatų, įstatų ar statuto įforminimo reikalavimų patvirtinimo“.3. Kokių pozityvių rezultatų laukiama.4. Galimos neigiamos priimto projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.Nėra.5. Kokie šios srities aktai tebegalioja (pateikiamas aktų sąrašas) ir kokius galiojančius aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą.Panaikinti 2005 m. balandžio 21 d. Tarybos sprendimo T2-97 „Dėl Jurbarko rajono mokyklų nuostatų patvirtinimo“ 1.26 punktą.6. Projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados, ekonominiai apskaičiavimai (sąmatos), konkretūs finansavimo šaltiniai.Nėra.7. Ar reikalingas projekto antikorupcinis vertinimasNe.8. Projekto iniciatorius, autorius ar autorių grupė.Jurbarko vaikų lopšelio-darželio ,,Nykštukas“ direktorė Irena Bertulienė ir vyr. specialistė Dalia Jaramavičienė9. Kiti, autorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.10. Sprendimas įteikiamas (kam ir kiek egz.) - po 1 egz. Jurbarko vaikų lopšeliui-darželiui ,,Nykštukas“ ir Švietimo skyriui.Parengė/////wAAAAAAAA0AQwBSAEUAQQBUAE8AUgBfAFMASABPAFcAUwAAABAAewAkAEMAUgBFAEEAVABP
AFIAXwBTAEgATwBXAFMAfQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FORMTEXT Dalia Jaramavičienė2013-10-07PAGE